Hoppa till innehåll

Redigera kontaktuppgifter på startsidan

Här är en lathund för hur du redigerar kontaktuppgifter på din startsida.

Föreningens administratör i medlemsregistret kommer nu själv att ändra och uppdatera
offentliga kontaktuppgifter direkt i Salesforce. Vi vill be er att logga in och uppdatera era
kontaktuppgifter och samtidigt säkerställa att föreningens förtroendeuppdrag är korrekt
registrerade.


Kontaktinformationen som syns offentligt:

  • Under Hitta förening på slf.se
  • I kontaktrutan på startsidan för föreningens webbplats (Gäller wordpressblocket som heter Förening: Kontaktinformation)


Exempel på kontaktuppgifter som kan speglas från medlemsregistret är:

  • Föreningens ordförande
  • Övrig kanslipersonal/kontaktpersoner
  • Kontaktuppgifter till föreningen
  • Föreningens adress


För att uppdatera kontaktinformationen i Salesforce

  • Logga in på Salesforce (varje förening ska ha tillgång via en administratör – om inte så
    kontakta oss via mejl till forening@slf.se)
  • Sök fram den medlem ni vill ska synas bland kontaktuppgifterna.
  • Gå in på medlemmens förtroendeuppdrag (om medlemmen inte är registrerad med korrekt
    uppdrag, lägg till förtroendeuppdrag)
  • Markera rutan (se bild nedan) för rätt kontaktperson/kontaktpersoner.
  • När rutan Visa på webb markerats dyker nya fält upp där du kan ange personens titel,
    namn, mejl och telefonnummer som ska visas offentligt på webben. Om inget anges, men
    rutan Visa på webb är markerad, kommer uppgifterna hämtas från personkortet i SF. OBS!
    Om kontaktpersonens hela namn, med mellannamn etc, ska exluderas behöver det namn
    som ska visas registreras i fält Namn på webb.


Övriga rekommendationer

När du uppdaterar informationen rekommenderar vi att du samtidigt säkerställer att
föreningens förtroendevalda är korrekt registrerade i Salesforce. Detta minskar risken för
framtida fel. Har du svårigheter att registrera förtroendevalda? Kontakta oss via mejl till
forening@slf.se.

Obs! Kontaktuppgifter till hela styrelsen samlas bäst på föreningens egna webbplats i en
personlista. Det är bara föreningens huvudkontakter som bör finnas samlade under ”Hitta
förening” och på föreningens startsida.
Men vi rekommenderar att hantera föreningens förtroendeuppdrag och kontaktuppgifter
på ett enda ställe – i Salesforce – på rutin för att säkerställa att de alltid är korrekta och
uppdaterade.

Om du har några frågor eller behöver hjälp, tveka inte att höra av dig till forening@slf.se