NVSL önskar gratulera vår fackliga sekreterare till utmärkelsen Läkarförbundets hedersomnämnande som delades ut under Läkarförbundets fullmäktige 2024. Thomas Zilling har under många år arbetat med fackligt arbete inom Läkarförbundet på olika nivåer parallellt med sin långa kliniska och akademiska yrkeskarriär.
"Thomas har varit mycket engagerad i frågan om reglering av fortbildning och recertifiering av läkare, på såväl nationell som europeisk nivå. För Thomas finns inga fackliga frågor som är för små, för stora eller för utmanande. Han har genom sin unikt finurliga förhandlingsteknik vunnit många förhandlingar och strider. Han visar empati gentemot medlemmar i svåra situationer och är också ett ovärderligt stöd till fackliga kollegor av varierande ålder och erfarenhet."
så avslutas den debattartikel som publicerades 2026-01-21 i Helsingborgs dagblad. Artikeln rör Helsingborgs framtida sjukhus och är skriven av NVSLs ordförande Johan Gustafsson och vår fackliga sekreterare Thomas Zilling. Läs…