Hoppa till innehåll
Nyheter
Nytt från styrelsen 11/12

Nytt från styrelsen 11/12

God jul och Gott Nytt År!
Vi prioriterar arbete inom primärvård. Anmäl dig till regionens arbetsmiljödag för skyddsombud och chefer. Kom med förslag på medlemsaktiviteter 2025.

Nyhet

Styrelsen önskar God Jul och Gott Nytt år!

  • Just nu arbetar vi bland annat med framtidsbygget, förbereder inför kommande års lönerevision och ATL-frågor. Primärvården är också ett prioriterat område för oss. Den politiska majoriteten vill bolagisera primärvården och vi bevakar frågan noga om hur det kommer påverka våra medlemmar i primärvården. Just nu finns inte så mycket detaljer att gå på och en bolagisering i denna omfattning är inte gjord i någon annan region vad vi erfar.
  • Vi hade en biokväll i Hudiksvall och en i Gävle i november. Om du har förslag på medlemsaktiviteter som vi kan ordna nästa år så hör gärna av dig!
  • Regionen har arbetsmiljödagar 5 februari i Hudiksvall och 6 februari i Gävle för skyddsombud och chefer. Anmälan via kompetensportalen på Plexus.

Fler nyheter


Styrelsenyheter 11/5

Vi har haft eventet "Läkare tar lunch" och vi bevakar AT och BT-frågan.
Styrelsens nyheter

Nyheter från styrelsen 15/4

Ny styrelse valdes på årsmötet i Hudiksvall 17/3. Klicka här för att komma till den nya styrelsen. Vi har inlett möten med arbetsgivaren om Cosmic. Carl Persson i styrelsen är…
Styrelsens nyheter

Bli medlem i Sveriges läkarförbund
För alla läkare under hela karriären
  1. Trygghet på jobbet
  2. Unika försäkringar
  3. Lönestatistik för läkare