VÅR- OCH ÅRSMÖTE 2023! 18/03/2023

Nyhet

Ärade medlem, välkommen på årsmöte och vårmöte för kvinnliga läkares förening 2023!

Stort tack för senast, höstmötet med tema ledarskap blev verkligen en succé! Hoppas ni fått senaste numret av Karolina i era brevlådor. Nu får vi chans att ses igen!

Temat för detta års vårmöte knyter an till höstmötets tangering till arbetsmiljön och fokus denna gång är stress, den ojämställda stressen. Vi har fått äran att bjuda in Sandra Lindström som är legitimerad psykolog och handleder, utbildar och föreläser inom områden som rör människor och deras beteenden kopplat till kontextuella faktorer.

Sandra skriver såhär om sin föreläsning

»Den ojämställda stressen«: Vi behöver sätta ljuset på det här samhällsproblemet och lyfta skulden och skammen från enskilda kvinnors axlar. Individuella hanteringsstrategier räcker inte när det är hela samhället som är skevt. Vi kan inte hålla på och plåstra om oss en och en människa i taget, när våra arbetsmiljöer och hemmamiljöer och offentliga miljöer behöver ett jättestort bandage.

Vi i styrelsen hoppas att ni vill komma, digitalt eller fysiskt. Efter föreläsningen äter vi som är på plats en lättare lunch och sedan fortsätter dagen med KLF:s årsmöte 2023, vi är mycket glada att Niki Shams, tidigare ordförande för Läkarförbundet student, ställer upp som mötesordförande.

Varmt välkomna att höra om detta verksamhetsår och planera för nästkommande. Är du sugen på att engagera dig i styrelsen? Ingen tidigare erfarenhet krävs, bara engagemang och vilja!

Det är otroligt roligt och givande! Se lite mer info om vad styrelsearbetet innebär nedan!

Varma hälsningar,
Styrelsen i KLF
genom ordförande Sofia Kühner

Digitalt deltagande för icke-medlemmar: 50 kronor.

ANMÄLAN TILL KLF:S VÅRMÖTE 2023

Programmet hittar du också HÄR.

Dagordning Årsmöte 2023, Ekonomisk rapport 2022, Budgetförslag 2023 samt Verksamhetsberättelse 2022/2023 finns tillgängliga HÄR.

SÖK TILL STYRELSEN!

Kanske har du ett stort intresse för globala jämställdhetsfrågor och är vår nya internationella sekreterare som jobbar mot internationella föreningen MWIA?
Eller har du ett sinne för siffror och ordning, då är rollen som kassör kanske något för dig?
Är du en fena på att uttrycka dig i text och gillar att vara kreativ, då kanske rollen som chefredaktör kan locka?
Eller är du bara nyfiken med ett stort engagemang, börja tiden i styrelsen som ledamot och hoppa på det arbetet som tilltalar dig! Ingen tidigare erfarenhet krävs, bara engagemang och vilja! Våga prova på, om inte du, vem då?
Vad innebär styrelsearbetet? Vi ses ca 8 gånger per år, oftast i Läkarförbundets lokaler på Villagatan. Vi har arbetande möten och jobbar i arbetsgrupper med specifika projekt som våra medlemsmöten, publik debatt, motioner till läkarförbundet, remissvar till
riksdag och myndigheter, föreläsningar och vår medlemstidning Karolina! Och alla andra sätt vi kan komma på för att verka för jämställda arbetsvillkor och hälsa! Utanför mötena blir det arbete utifrån projektens natur. Vi är associerade till flera intresseföreningar som vi samarbetar med nationellt och internationellt.
Har du några frågor eller funderingar, eller direkt känner: JAG VILL VARA MED! Maila valberedning@kvinnligalakare.se nu! Eller du kanske vill tipsa om någon vän/kollega som skulle kunna vara intresserad?
Har du några funderingar om styrelsearbetet, tveka inte att höra av dig till mig Sofia på sofia.kuhner@kvinnligalakare.se